A Modern Warfare 3 megjelenése után a közösség ismét hangot adott elégedetlenségének a sorozat ellentmondásos készségalapú párosítási (SBMM) rendszere miatt.
A téma nemrégiben újra napirendre került, amikor a Call of Duty fejlesztőit az egyik nyilvános Q&A alkalmával bombázták kérdésekkel e témában, amire nem reagáltak. De miért hagyják figyelmen kívül ezt a témát, mi pontosan az SBMM, és hogyan juthatsz be az áhított ‘bot lobby’-kba?
Először is fontos megérteni, mi az a készségalapú párosítás és hogyan vált egyre szigorúbbá a játékosok számára az évek során.
Mi az SBMM és hogyan változott?
2021 novemberében Josh Menke, a Call of Duty korábbi fejlesztője felfedte, hogy az SBMM már a Modern Warfare (2007) óta jelen van a Call of Duty-ban. Ha Menke állítása igaz, akkor miért van ma ennyire előtérben a rendszerrel kapcsolatos vita? Mindenki csak panaszkodni szeret, vagy van valami mélyebb a történetben?
Bár lehetetlen vitatkozni egy olyan fejlesztővel, aki az SBMM rendszeren dolgozott a COD 4-hez és a későbbi címekhez, fontos tudni, hogy a rendszer jelentősen megváltozott az első bevezetése óta. Valójában annyira megváltozott az évek során, hogy vitathatóan teljesen más rendszerré vált.
Szerencsére minden címet kipróbáltam a COD 4 óta, és az SBMM rendszert kihasználva YouTube-videókat készítettem a Black Ops 2 óta, így elég jó első kézből származó beszámolóm van arról, hogyan változtak a dolgok az évek során.
Ahogy mondtam, lehetetlen vitatkozni egy fejlesztővel, de be kell vallani, nehéz alátámasztani, hogy volt-e SBMM rendszer azokban a korai években.
A COD 4 (2007) és a Modern Warfare 3 (2011) között a meccsek teljesen véletlenszerűnek tűntek. Talán azért, mert a párosítás a pinget részesítette előnyben a készségi paraméterekkel szemben, de bármi is legyen az oka, ha volt ilyen rendszer ezekben a címekben, az elenyésző volt.
Az SBMM első jelentős észrevehető hozzáadása a Call of Duty: Black Ops 2 (2012) megjelenésével történt. Véget értek azok a napok, amikor látszólag véletlenszerűen képzett játékosok voltak az egyik vagy másik csapatban, ehelyett az SBMM rendszer inkább hasonló rangú/szintű embereket helyezett lobby-kba. Mint egy olyan Call of Duty YouTuber, aki az akkori időben nagy ölési játékokról volt ismert, ez egy olyan rendszer volt, amit én és sok más ‘pubstomper’ kihasználtunk azokért a vágyott ‘bot lobby-kért’.
Régen egyszerű volt kijátszani az SBMM rendszert, ugyanis elegendő volt, ha a csapat legkisebb szintű játékosa volt a lobby házigazdája. Akkoriban a Call of Duty YouTube klánok, mint a KARNAGE vagy az AMP, még arra is sor került, hogy tagjaik felváltva legyenek alacsony szintű házigazdák másik fiókon. Ha ez nem volt lehetséges, és egyedül játszottál, akkor a kevésbé tapasztalt játékosok meccseibe való csatlakozás is jól működött.
Az eredmények ég és föld közötti különbséget mutattak, és a YouTuberek, beleértve engem is, rendszeresen tudtak magas ölésszámú, alacsony halálozási arányú meccseket produkálni minden egyes játékban. Ha érdekel, megtekinthetsz egy 191 öléses, 0 halálos játékot tőlem alább – csak hagyjuk figyelmen kívül a nagyon rossz kommentárokat.
Az SBMM Rendszer Szigorodása és Az Advanced Warfare Hatása
Az évek során a készségalapú párosítási rendszer egyre ‘szigorúbbá’ vált. 2014-ben, az Advanced Warfare megjelenésével úgy tűnt, az SBMM rendszer inkább a kill-death arányra támaszkodott, mint csak a játékosok szintjére. Ennek az akkor újszerűnek tűnő SBMM rendszernek a kijátszásához a játékosoknak szándékosan rombolniuk kellett a K/D arányukat, hogy könnyebb lobby-kba kerüljenek. A játék megjelenése után nem sokkal azonban hackerek is megjelentek a képben.
Hogyan befolyásolták a hackerek az SBMM-t?
A játékosok mindössze 10 dollárért vásárolhattak maximális szintű fiókokat, amelyeken minden legjobb fegyvervariáns feloldva volt – ami még fontosabb, ezek a fiókok nulla öléssel, de 500 000 halállal rendelkeztek. Bár ez nem jelentett tartós megoldást, egy 10 dolláros vásárlás legalább néhány hónapig biztosított ‘bot lobby’-kat a játékosok számára.
A hackelt fiókok hatása az Advanced Warfare-ben
Valójában az Advanced Warfare idején a hackelt fiókok vásárlása annyira elterjedtté és népszerűvé vált a Call of Duty közösség körében, hogy végül oda vezetett, hogy a bot lobby-k több hackelt fiókkal rendelkező játékost is tartalmaztak egy időben. Még emlékszem, 2015 nyarán ez annyira komoly problémává vált, hogy egyfajta ‘tolvajok közötti tisztelet’ típusú megállapodás jött létre, és ha egy olyan lobby-ba léptél be, ahol már volt egy hackelt fiók, akkor kiléptél, és egy újat kerestél.
A következő jelentős és észrevehető változás a Call of Duty: Modern Warfare (2019) megjelenésével következett be. Az SBMM működésének pontos paraméterei nem ismertek, de a játékos kill-death aránya, rangja és még a képességei is szerepet játszanak. Az SBMM biztosan nem olyan egyértelmű, mint régen, és a játékosok szélsőséges lépéseket tettek annak legyőzésére, amiről hamarosan beszélünk.
Az SBMM Eltávolítása: Lehetséges-e?
Tehát, most, hogy tisztában vagy az SBMM-mel és annak történetével, a legfontosabb kérdés, amit sokan feltesznek: valaha eltávolítják-e? Röviden, ez nehéz kérdés. Sok Call of Duty fejlesztővel beszéltem az évek során erről a problémáról, és bár néhányan saját frusztrációikat fejezték ki a rendszerrel kapcsolatban, sajnos az Activision javára válik. Ha visszatérünk Menke megjegyzéseihez, miszerint 2007 óta van a játékban, az 16 évnyi finomítást jelent.
A rekord mértékű játékos-elkötelezettség és bevétel nem feltétlenül az SBMM-nek köszönhető, de ha egy cég jelentős növekedést lát ebben a két statisztikában, akkor miért változtatná meg? Természetesen soha ne mondjuk, hogy soha, de jelenleg, a folyamatos közösségi média őrület ellenére is a Call of Duty jól áll.
Hogyan Szerezhetünk ‘Bot Lobby’-kat Ahogy említettem, az évek során több módszert is kipróbáltak a Call of Duty játékosok, hogy könnyebb lobby-kat szerezzenek, és a Modern Warfare 3 esetében két különböző módszer létezik.
Az első a legdrágább, de megbízható, és ez egy olyan módszer, amit sok nagy Call of Duty pubstomper használt a Call of Duty WWII 2017-es megjelenése óta. Ez azt jelenti, hogy két (vagy akár három) játékpéldányt kell vásárolnod, ami legalább 140 dollárba kerül.
Az egyik fiók a fő fiókod lesz, amellyel normálisan játszhatsz, de a második a ‘visszafelé fejlesztett fiókod’, amellyel a játék előtti lobby-ban csatlakozol. Először, hogy kijátszd az SBMM rendszert, tönkre kell tenned a visszafelé fejlesztett fiók statisztikáit. Mivel jelenleg nem ismertek az SBMM pontos paraméterei, több visszafelé fejlesztő elmondta nekem, hogy ebben a visszafelé fejlesztési szakaszban minden lehetőséget lefednek.
Játssz 1-2 érzékenységen, használj rossz fegyvereket, ne szerezz sok ölést, de szerezz sok halált, és soha ne játssz úgy, ahogy normálisan szoktál. A cél itt az, hogy minden lehetséges paramétert becsapj, hogy rossz játékos vagy. Körülbelül öt játék után már készen állsz a bot lobby-kra.
Hogyan működik általában, hogy találsz egy játékot a visszafelé fejlesztett fiókoddal, és amint az a játék előtti lobby-ban van (az SBMM működött, és hasonló képességű embereket párosított), csatlakozol a fiók üléséhez. Ez rendkívül időigényes lehet, mivel a lobby-k gyorsan megtelnek, ezért a pubstomperek még több fiók vásárlására is kényszerültek a visszafelé fejlesztéshez, így az egyiket ki tudják léptetni, hogy felszabadítsanak egy helyet. Tesztelés során találkoztam egy ilyen pubstomperrel, aki pontosan ezt csinálta két visszafelé fejlesztett fiókkal.
A VPN Használata az SBMM Legyőzésére
A VPN jelenleg a leggyakrabban használt módszer a készségalapú párosítási rendszer (SBMM) legyőzésére. Lehet, hogy hallottad kedvenc Call of Duty streamered viccelődni azzal kapcsolatban, hogy a helyüket egy másik világrészre állítják, és bár ez viccesnek tűnhet, valószínűleg valóban meg is tették.
Ha nem vagy biztos abban, mi az a VPN, ezek olyan programok, amelyek lehetővé teszik, hogy az internetes forgalmadat egy másik földrajzi helyen található szerveren keresztül irányítsd, ami elrejtheti számos adataidat, mint például a valós helyedet és IP-címedet.
Nem teljesen világos, hogy miért működik a helyed egy másik régióba állítása, de egy valószínű magyarázat az lehet, hogy becsapod az SBMM-et, hogy kisebb játékoskészlet ellen párosítson, ami azt eredményezi, hogy a rendszer nem használja fel az összes paraméterét a párosításhoz.
Ez a módszer a népszerű Call of Duty pubstomper, ‘ChainFeeds’ által is használt módszer, aki az elmúlt években közel 600 000 feliratkozót gyűjtött össze. Valaha nézted a streamjét és kíváncsi voltál, miért nem mutatja, hogy hogyan keres játékot? Ez az oka.
Az eredmény általában az, hogy kevésbé képzett ellenfelekkel kerülsz szembe, és bár nem garantált, hogy minden egyes játékban ‘bot lobby’-ba kerülsz, ez egy olyan trükk, amit az emberek évek óta használnak, hogy könnyebb lobby-kba jussanak.