A videójátékok árazása igazi rémálomról szóló beszélgetés. Egyrészt az iparág jelenlegi szerkezete cserben hagyja a munkatársait (azokat az embereket, akik először is a játékokat készítik) és jobb finanszírozásra lenne szükség, de a világszerte tapasztalható megélhetési válság nehezebbé teszi a videójátékok megvételének indoklását.

Ez nem akadályozza meg a játékipari konglomerátumokat abban, hogy nélkülünk is folytassák a beszélgetést, a vállalatok több mint hajlandóak 70 dollárra emelni játékaik árait anélkül, hogy akár csak konzultálnának a rajongókkal. Most az Ubisoft egy Hail Mary védekezést dobott be árazási struktúrájának védelmében a Skull & Bones esetében.

Ubisoft azt állítja, hogy elkészítette az első „AAAA játékot”

az ubisoft vezérigazgatója megvédte a skull & bones árcéduláját 2
Kép Ubisoft-on keresztül

Ironikus módon úgy tűnik, az Ubisoft a valódi kalóz itt. A vitatott Skull & Bones egy kalandos tengerészkaland, amiről sok játékos elméletezte, hogy sosem fog napvilágot látni. Most, hogy végül piacra kerül, a Skull & Bones árazása rémületet és zavart kelt.

Egy 70 dolláros játék, amely éppen csak kikerült a fejlesztési pokolból? Biztosan nehezen eladható, és hogy enyhítse a csapás erejét, az Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot merész állítást tett a játékról, remélve, hogy ez enyhíti a magas árazási struktúrájának csípősségét.

„Látni fogjátok, hogy a Skull and Bones egy teljes értékű játék,” mondja Guillemot egy kérdés-válasz munkamenet konferenciahívás során. „Ez egy nagyon nagy játék, és úgy érezzük, hogy az emberek valóban látni fogják, milyen hatalmas és teljes ez a játék. Ez egy igazán teljes, tripla… négyes-A játék, amely hosszú távon ki fog szolgálni.” Hm?

Mi pontosan az a AAAA játék?

az ubisoft vezérigazgatója megvédte a skull & bones árcéduláját 3
Kép a Larian Studiostól

Ez meglehetősen merész állítás Guillemot részéről, és meglepő, hogy az Ubisoft ténylegesen úgy gondolja, létrehozott egy olyan méretű játékot, amely megérdemli saját kategóriáját. Ez különösen kiemelkedő, amikor olyan játékok, mint a Baldur’s Gate 3 és a GTA 6 továbbra is AAA kategóriájúak.

Guillemot nem kínál sok magyarázatot arra az állításra, hogy a Skull & Bones AAAA, így egyszerűen csak várni kell, hogy lássuk, mit jelent, amikor végre útnak indul. Vannak kritikák, amelyek szerint egy ingyenesen játszható modell segítene növelni a játékosok számát, de az Ubisoft kitart látomása mellett.

Szintén vannak kritikák arra vonatkozóan, hogy az Ubisoft állítása, miszerint létrehozta az első AAAA játékot, csak további belharcokhoz vezet az iparágban. Egy dolog biztos, és ez az, hogy a Skull & Bones-nak egy vízhatlan játéknak kell lennie ahhoz, hogy igazolja az állítást – különben süllyedő érzésünk lesz.


További játék híreket olvasnál? Kattints és olvass többet