Ha valaha játszottad a legendás Rockstar címet, a Grand Theft Auto 3-at, talán elgondolkodtál azon, miért volt a főszereplő – Claude – néma.

Egy szót sem szólt, csak csendben végezte a dolgát, káoszt okozva Liberty Cityben, soha egy morgást vagy motyogást sem hallatva magából közben.

De miért?

Nos, egy volt Rockstar fejlesztő, aki nemrégiben egy belsős információkat nyújtó blogot vezetett, ezt a témát érintette. Azóta bezárta a blogot néhány izgalmas információ közzététele után, de nemrégiben, egy Twitteren feltett kérdésre válaszolva, a fejlesztő megerősítette, miért volt Claude néma a GTA 3-ban.


A Csendes Ember

Obbe Vermeij 1995-től 2009-ig dolgozott a Rockstar Northnál, olyan játékokon, mint a GTA 3, Vice City, San Andreas és a GTA IV. Rengeteg belső döntést, rég elfeledett titkokat és egyéb ismeretlen történeteket árult el tervezőként, fejlesztőként és rendezőként a Rockstar egyik legtermékenyebb stúdióján belül.

Egy Twitter-bejegyzésben egy felhasználó egyszerűen megkérdezte, miért volt Claude néma a GTA 3 során, és íme, Obbe Vermeij megjelent, hogy válaszoljon a kérdésre:

“Legalábbis részben azért, mert meg kellett vágnunk a költségeket. Az audio részleg így is elfoglalt volt.”

Így hát, itt van a válasz – ezért volt a GTA 3 főszereplője végig néma.

Azért, hogy csökkentsék a költségeket, időt és pénzt takarítsanak meg, és ne terheljék túl a játék audio részlegét.

Lehet, hogy évekkel később furcsának tűnik, hogy egy főszereplő hangja kimaradt, de sok játék sikeres volt anélkül, hogy a főszereplőnek bármilyen párbeszéde lett volna.

Lehetővé teszi a játékosnak, hogy „belsőleg szólaltassa meg őket”.

És valljuk be, a GTA 3 elég sikeres volt, igaz?


Tudtad, hogy több mint 1,3 millió fájlt szivárogatott ki az Insomniac hack során?